wtorek, 25 sierpnia 2015

Girl Online

Witam wszystkich czytelników bardzo serdecznie w mojej pierwszej recenzji jaką zamieszczam na blogu. Mam nadzieję, że jakoś uporam się z zadaniem dobrego opowiedzenia o lekturze i z chęcią będziecie to miejsce odwiedzać :)




"Girl Online" należy do bardzo przyjemnych oraz łatwych w czytaniu książek. Jej autorką jest zagraniczna youtuberka - Zoe Sugg, znana w Internecie jako Zoella. Jednym z marzeń dziewczyny było właśnie napisanie swojej własnej historii, która mogłaby urzec czytelników z całego świata.
Powiem szczerze, że książka ta w Polsce była bardzo natarczywie promowana co dość mocno zrażało mnie do niej. Przez cały czas wypierałam się jej kupna, ponieważ sądziłam, że jest to kolejna książeczka dla słodkich dziewczyn myślących tylko o romansach.
Moja obietnica została jednak złamana przez co sięgnęłam do przeczytania jej w bardzo szybkim tempie. Tak jak pisałam powyżej książka należy do łatwych oraz pokazuje nasz rzeczywisty świat, który niestety nie należy 24/7 do całkowicie idealnych. Mimo tego autorka nie ukazuje w niej dramatyzmów, lecz przechodzi przez wszystko z humorem, co jest na plus! :)

Nasza główna bohaterka to piętnastoletnia Penny, która przez swoją nieśmiałość nie potrafi otworzyć się przed rówieśnikami z klasy. Z tego też powodu zakłada anonimowego bloga, gdzie zdradza ludziom swoje ataki paniki spowodowane dawnym wypadkiem samochodowym, wydarzenia z dnia jak i uczucia napełniający jej nastoletni umysł jedynie pod nickiem Girl Online.
Pewnego dnia wyjeżdża wraz z rodzicami oraz najlepszym przyjacielem Elliotem do Nowego Jorku, gdzie poznaje przystojnego Brooklyńskiego Chłopaka, czyli Noah. Od pierwszych chwili przypadają sobie do gustu z powodu wzajemnej akceptacji swoich wszystkich wad i zwyczajnie nie potrafią się od siebie oderwać. Jak się okazuje nie tylko Penny na swój sekret. Noah ukrywa przed nią kilka tajemnic, które mogą ujawnić światu kim tak naprawdę jest nasza Girl Online z bloga.

Jeśli chodzi o "Girl Online" jest to książka idealna na wolne chwile gdzie chcemy oderwać się od smutnych wydarzeń jakie nas otaczają. Podczas jej czytania czułam jakby Zoella nie opisywała z żaden sposób Penny, lecz mnie! Posiadam cechy, zachowania jak i zainteresowania głównej bohaterki, co sprawiało bardzo przyjemne wrażenie, że ktoś całkiem nieznajomy może być w tak dużym stopniu podobny do mnie. Spowodowane jest to pewnie tym iż większość nastolatek w tym wieku zachowuje się dość podobnie, więc ten zabieg był celowy, aby niektórym pokazać jakimi są, a niektórym przypomnieć te młodzieńcze lata.

Powiem szczerze, że książka ta nie należy do wielkich dzieł, nie należy do najlepszej jaką czytałam w życiu, ale bardzo, baardzo serdecznie ją polecam ze względu na to iż można się przy niej zrelaksować. "Girl Online" napisana jest na luzie, lecz możemy znaleźć tam wiele przesłanek jakie mogą pomóc nam w realnym życiu!
Ocena książki: 8/10

 ________________________________________________________________

Mam nadzieję, że jak na pierwszy raz nie poszło mi zbyt źle :)
Komentujcie, co sądzicie o książce (jeśli ją przeczytaliście) lub czy planujecie sięgnięcie po nią!
+ Chętnie przyjmę różnego rodzaju uwagi, które mogłyby pomóc mi w redukowaniu błędów jakie się wam nie podobają! xx

Pozdrawiam, Mała Czytelniczka! x

6 komentarzy:

  1. Jak na pierwszy raz, wyszło Ci świetnie! Oby tak dalej! x
    Kto by pomyślał, że youtuberka może napisać tak popularną książkę? Wszędzie o niej czytałam i rzadko kiedy natykam się na negatywną opinię! Zdecydowanie muszę kiedyś po nią sięgnąć, ale jak na razie mam już zaplanowany spory stosik książek

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie jestem po wytyczonej przez zemnie części na dzisiaj z tej książki i przyznaje, że jest na prawdę przyjemna w czytaniu i podoba mi się jej fabuła :)
    Jeżeli chodzi o bloga to na prawdę mi się spodobało jak to wszystko opisałaś! Naprawdę świetnie Ci poszło! Czekam na następne recenzje! x

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, nominowałam Cię do TAG-u "Literackie miasteczko"! Więcej przeczytasz tutaj: http://recenzandia.blogspot.com/2015/08/literackie-miasteczko-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobra i rzetelna recenzja, przyjemna w czytaniu :) Dobrze, że zamieszczasz końcową ocenę, to ułatwia zrozumienie twojego stanowiska. Na książkę tę nie patrzę nigdy przychylnie, może dlatego, że za dużo osób już ją czytało, ale może warto się przemóc... No, zobaczymy! A i czekam na TAG w twoim wykonaniu, bo widzę, że ktoś cię nominował :P
    kultusarnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatna recenzja! :) Jeszcze nie czytałam "Girl Online", ale z chęcią sięgnę po nią jak będę miała okazję:) Pozdrawiam i czekam na nowe posty:)
    http://ich-perspektywy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze tej pozycji.Okładka jest piękna! :)

    OdpowiedzUsuń