środa, 28 października 2015

Książki pełne grozy!

Wielkimi krokami zbliża się czas Halloween. Noc pełna grozy, dyń i ciemności. Z tego powodu przygotowałam dla was listę pięciu książek, po które możecie sięgnąć, aby te dostarczyły wszystkim nieco dreszczyku. 



1. Stephen King - "Carrie"
Główną bohaterką jest Carrie White. W szkole nie interesują się nią chłopcy, nie chodzi na randki ani prywatki. Stanowi za to obiekt ciągłych kpin i docinków. Jej matką jest religijna fanatyczka, robiąca wszystko, by tylko ustrzec ją od grzechu. Gdy nadchodzi dzień szkolnego balu, Carrie nie słuchając matki postanawia na niego iść. Tam pada ofiarą okrutnego żartu, który sprawi, że rozpęta się prawdziwe piekło. W Carrie drzemie telekinetka o olbrzymiej mocy. Doprowadzona do ostateczności postanawia zemścić sie na swoich prześladowcach...
2. Masterton Graham - "Kostnica"
Któregoś dnia do wydziału sanitarno-epidemiologicznego w San Francisco przychodzi pewien staruszek i skarży się, że jego dom… oddycha. Wkrótce do szpitala trafia młody mężczyzna, który oddycha w ten sam dziwny sposób, i jeszcze inny mężczyzna, który został nieludzko okaleczony.
Jane Torresino, dziewczyna pracująca w księgarni, nabiera przekonania, że wszystkie te dramatyczne wydarzenia mają związek z pewną indiańską legendą. Akcja nabiera tempa, gdy do San Francisco przyjeżdża indiański szaman i podejmuje wyzwanie demonów.

3. Dawson James - "Wypowiedz jej imię"
Trójka nastoletnich przyjaciół w noc Halloween przyzywa ducha legendarnej Krwawej Mary. To, co miało być zabawą, zmienia się w koszmar i dramatyczną walkę o przetrwanie. Bobby, jej przyjaciółka Naya i przystojny Caine muszą się zmierzyć z nawiedzającą ich w snach upiorną siłą mieszkającą po drugiej stronie lustra. Nastolatkowie odkrywają tajemnicę z połowy XX wieku. Odnajdują jedyną ofiarę, która umknęła Krwawej Mary i od lat przebywa w szpitalu psychiatrycznym. Czego upiór pragnie naprawdę – ukojenia czy zemsty?
4. Blake Kendare - "Anna we krwi"
Ojciec chłopaka został w makabryczny sposób zamordowany przez ducha, którego sam miał uśmiercić. Teraz, uzbrojony w sztylet athame, Cas podróżuje po całym kraju ze swoją matką-czarownicą i potrafiącym wyczuć obecność zjaw kotem. Razem śledzą wątki lokalnych legend, próbując wyplenić co bardziej niebezpieczne upiory ze świata. Gdy przybywają do kolejnego miasta w poszukiwaniu ducha nazywanego przez mieszkańców Anną we Krwi, Cas nie spodziewa się niczego odbiegającego od normy: chce zjawę wyśledzić, zdybać, zabić. Zamiast tego spotyka obłożoną klątwą dziewczynę, istotę z jaką nigdy przedtem się jeszcze nie mierzył.
5. Riggs Ransom - "Osobliwy dom pani Peregrine"
Wywołująca dreszcz emocji i grozy opowieść o domu sierot na tajemniczej wyspie, zamieszkiwanym niegdyś przez równie tajemnicze dzieci. Szesnastoletni Jakub, którego dziadek był jednym z nich, przyjeżdża na wyspę, żeby za wszelką cenę odkryć przeszłość dziwnego, zniszczonego domu i jego małych mieszkańców. Nastrój potęgują stare fotografie, których kolekcja ilustruje tekst.


I jak? Skusicie się na którąś z tych książek, czy macie coś innego planach? Ja chcę wziąć na tę noc "Carrie" i mam nadzieję, że się nie zawiodę :)

15 komentarzy:

  1. Czytałam "Annę we krwi", moim zdaniem zepsuł ją ten dziwny wątek romantyczny... ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,Wypowiedz jej imię" mam już dawno na telefonie, ale nie mam jakoś czasu sięgnąć po nią. I tak już czytam 3 książki naraz ;/
    Jednak na pewno sięgnę po nią za jakiś czas :D Chciałabym też przeczytać ,,Osobliwy dom pani Peregrine", słyszałam i czytałam dużo pozytywnych opinii niej ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam jedynie "Wypowiedz jej imię". To świetna książka, ale czy taka straszna? Nie lubię się bać, lecz "Carrie" mnie zainteresowała. Może właśnie ją będę czytać w sobotę jako idealną lekturę na Halloween? :)
    Świetny pomysł na post *^*
    Zapraszam do mnie na recenzję Powodu, by oddychać!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam żadnej z tych powieści chodź Carrie oglądałam ;D
    Jednak na te noc wezmę Złodziejkę ksiażek ;D
    Strach zostawiam sobie na kiedy indziej xD

    buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne książki do czytania w Halloween. "Wypowiedz jej imię" miałam czytać ale jakoś mam dość o Krwawej Merry ale reszta bardzo interesująca. :)
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. "Carrie" czytałam, "Wypowiedz jej imię", "Kostnicę" i "Osobliwy dom pani Peregrine" mam w planach, a i "Anna we krwi" mnie zainteresowała... ma fantastyczną okładkę :D
    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Osobliwy dom pani Peregrine mam już od dawna w planach, ale za każdym razem kiedy chcę ją kupić wpada mi w ręce coś innego. Widziałam wydanie, które jest cudowne. Anna we krwi była przyjemna, może mnie nie przeraziła, ale szybko ją przeczytałam i odczucia mam pozytywne:) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. W tę sobotę chciałam sięgnąć po "Wypowiedz jej imię" jednak nie udało mi się zdobyć tej książki, więc będę musiała wybrać coś innego. Miałam też na oku "Osobliwy dom..." i "Carrie" więc może uda mi się zaopatrzyć w którąś z tych lektur ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chce przeczytać Cerrie, moja przyjaciółka się zachwycała. Tylko jest jeden mały problem... nie boję się horrorów. "Wypowiedź jej imie" nie ruszyło mnie nic a nic :(

    OdpowiedzUsuń
  10. O niektórych książkach słyszałam, ale nie jestem pewna co jeszcze będę czytać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. "Wypowiedz jej imię" mam na liście "do przeczytania", ale "Osobliwy dom pani Peregrine" i "Carrie" także mnie zaciekawiły. :D
    Pozdrawiam :)
    http://dostatniejstrony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Heh, ja to jakoś nie lubię i niespecjalnie mnie ciągnie do horrorów :P. Poza tym, życia mi nie starczy żeby to wszystko przeczytać xD.
    Słyszałam dobre opinie o wszystkich tych książkach, oprócz "Kostnicy", której nie kojarzę w ogóle. Na pewno przeczytam "Osobliwy...", ale resztę wolę zapełnić fantastyką ;).
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  13. Jasne, że bym się skusiła, każdy lubi się czasem bać :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wypowiedz jej imię wciąż czka na półeczce na swoją kolej, ale Osobliwy dom pani Peregrine skończyłam już jakiś czas temu i jestem tą pozycją zachwycona :D
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem w połowie "Wypowiedz jej imię" i straaasznie mi się podoba :D niestety nie dam rady jej szybko dokończyć, szkoła wykończy mnie pierwsza ;)

    http://zaczarowana-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń