wtorek, 7 marca 2017

Z każdym oddechem

Edytuj post

Pewnego dnia Eliza dostaje ważny telefon. Jak się okazuje podczas rozmowy, po dziesięciu latach na wolność wychodzi seryjny morderca, w którym kobieta była kiedyś chorobliwie zakochana. Zdaje sobie sprawę, że po opuszczeniu murów więzienia Thomas będzie ją poszukiwać, zabijając po drodze bliskie jej sercu osoby. Z tego względu postanawia uciec oraz zemścić mężczyźnie w najbardziej okrutny sposób, jednak nie jest to takie łatwe, gdy przyjaciele z pracy troszczą się o nią jak o małe dziecko, a tym samym wysyłają za nią Wade'a. Wade to niezwykle przystojny, ale też arogancki facet, który uczepił się Elizy w nadziei, że wreszcie będzie tylko jego! Wyrusza za dziewczyną w podróż, aby uchronić ją przed niebezpieczeństwem jakim jest były więzień!

"Zawsze płaci się za popełnione błędy. Można odwlec tę zapłatę, lecz nigdy nie da się jej uniknąć."

Muszę przyznać, że jestem bardzo mile zaskoczone książką! Jest to moje pierwsze, ale na pewno nie ostatnie spotkanie z powieściami Mayi Banks, która moim zdaniem stworzyła przyjemną, tajemniczą, ale również romantyczną historię z groźnym mordercą w tle.

Na początku byłam pewna, że otrzymam tutaj typowy kryminał, gdzie będziemy rozwiązywać liczne zagadki związane z morderstwami, a tym samym jedynym celem głównej bohaterki będzie zemsta za jej krzywdy wyrządzone kilka lat temu. Poczułam się jednak zaskoczona, gdy zauważyłam, że tak naprawdę "Z każdym oddechem" to łagodna historia miłosna pomieszana z wątkami kryminalnymi i to stworzyło bardzo fajne, ciekawe połączenie.

Całość napisana jest w bardzo przyjemny sposób dla czytelnika i książkę czyta się niezwykle szybko, ale z dużym zainteresowaniem. O przeszłość naszej bohaterki dowiadujemy się praktycznie z każdym rozdziałem, dzięki czemu nie mamy wszystkiego podanego na tacy, ale jakby nie patrzeć nie mamy też powiedziane o niej zbyt wiele..dlatego? To na końcu!

Bohaterowie są bardzo ładnie wykreowani, mimo że sama dodałabym jeszcze kilka szczegółów, dzięki którym dowiedzielibyśmy się o nich nieco więcej, ponieważ w tej kwestii czuję niedosyt. Największą sympatię zyskał u mnie Wade, czyli typowy bad boy (muszę przyznać, że lubię takich w książkach!). Na początku lektury poznajemy go jako zwykłego dupka, jednak z każdą stroną dostrzegamy jego drugą stronę, która mnie urzekła i sprawiła, że przyciągnął mnie do siebie swoim zachowaniem wobec Elizy.

Jest jedno ALE...przed tą książką powinny być jeszcze trzy poprzednie części, które dokładnie opisują po kolei losy bohaterów. Niestety w Polsce one nie zostały wydane, a tym samym nie dostaliśmy pełnej historii, dzięki której w stu procentach moglibyśmy ogarnąć o co tutaj chodzi! I za to daję wielki minus! Dostajemy lekturę, mamy pewność że tutaj wszystko będzie ładnie opisane, a później okazuje się, że tak naprawdę nie wiemy 3/4 ważnych rzeczy. Wielka szkoda, ale mimo wszystko książka mi się spodobała, ponieważ spędziłam przy niej dość mile weekend!




Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu HarperCollins!

5 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawie, może kiedyś się zapoznam, ale fakt, że poprzednie części nie zostały wydane, zniecheca. Pozdrawiam!
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
  2. O, otworzyłaś mi oczy! Nie wiedziałam, że poprzednie części nie zostały wydane w Polsce, a to dopiero duży minus. :( Mam nadzieję, iż jak najszybciej zostanie wszystko naprawione. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie zniechęca mnie fakt, że poprzednie części nie zostały wydane w Polsce. Bardzo nie lubię takich rzeczy.

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  4. Przekonałaś mnie do tej książki. Mija uwaga skupiła się na zdaniu, że książka jest połączeniem romansu z kryminałem, mnie to wystarczy, aby sięgnąć po tę powieść. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Uuuuu dajmidajmidajmi

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Credits crazykira-resources | LeMex ShedYourSkin | ferretmalfoy masterjinn | colourlovers FallingIntoCreation